Τριπλό «ψαλίδι» στη ρύθμιση των 100 δόσεων

0
379
Ποιοι κινδυνεύουν να χάσουν τη ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων χρεών προς την Εφορία. «Κλειδί» η συνέπεια στις φορολογικές υποχρεώσεις. Τέλος στα μηδενικά επιτόκια βάζουν οι δανειστές. Ανοικτό το εάν θα ενταχθούν οι αλλαγές στο νομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα.

07 Αυγ 2015 – 09:11

 

Όσοι πρόλαβαν και πλήρωσαν μόνο το κεφάλαιο ληξιπρόθεσμων χρεών σβήνοντας όλες τις προσαυξήσεις, μπορούν να θεωρούνται υπερτυχεροί. Τέτοια ρύθμιση σαν αυτή που ενεργοποιήθηκε την περασμένη άνοιξη και έληξε στις 15 Ιουλίου, δεν υπάρχει περίπτωση να ξαναγίνει.

 

Όσοι από την άλλη πλευρά, εντάχθηκαν στη ρύθμιση βάζοντας τεράστιαχρέη σε εκατό δόσεις, σύντομα μάλλον θα βρεθούν προ εκπλήξεων. Οι δανειστές φαίνεται πως κατάφεραν να επιβάλλουν «λίφτινγκ» κατόπιν εορτής στην ισχύουσα ρύθμιση και ο αριθμός των δόσεων για τους «έχοντες» σύντομα δεν αποκλείεται να υποχωρήσει ακόμα και στο μισό. Από τις 100, στις 50 ή ακόμα και τις 48.

 

Οι πληροφορίες από το μέτωπο της διαπραγμάτευσης αναφέρουν ότι στο νομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα για την εκταμίευση της πρώτης δόσης του νέου δανείου έως τις 20 Αυγούστου θα περιλαμβάνεται ένα τριπλό λίφτινγκ στη ρύθμιση των εκατό δόσεων, η οποία δεν υπάρχει περίπτωση να αναβιώσει. Αν δεν περιληφθεί στο νομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα, θα κατατεθεί σε άλλο νομοθέτημα.

 

Οι παρεμβάσεις οι οποίες λαμβάνουν μορφή νομοθετικής διάταξης αφορούν:

 

1. Το επιτόκιο. Σχεδιάζεται να αυξηθεί κοντά στο 5%, καθώς το ισχύον επιτόκιο θεωρείται προκλητικά χαμηλό από τους δανειστές. Σήμερα αν οι ρυθμιζόμενες οφειλές είναι έως 5.000 ευρώ δεν επιβάλλεται καμία προσαύξηση εντός της ρύθμισης. Για ποσά άνω των 5.000 ευρώ, το ετήσιο επιτόκιο είναι 3%, είτε κάποιος χρωστά ένα εκατομμύριο ευρώ είτε 6.000 ευρώ.

 

2. Τον αριθμό των δόσεων. Για μεγαλο-οφειλέτες οι οποίοι παράλληλα συγκαταλέγονται στους «έχοντες», ο αριθμός των δόσεων πέφτει στο μισό. Στο υπουργείο Οικονομικών και τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων γίνονται αυτές τις ημέρες τα τελικά σενάρια τα οποία θα βάλουν τις διαχωριστικές γραμμές οφειλής και εισοδηματικής κατάστασης, προκειμένου να προσδιορίσουν τους φορολογούμενους οι οποίοι θα κληθούν να ξεπληρώσουν τα χρέη τους σε λιγότερες δόσεις.

 

«Δεν μιλάμε για όσους χρωστούν 2.000 ευρώ και δεν μπορούν να δώσουν περισσότερα από 20 ευρώ το μήνα που προβλέπει η ρύθμιση, μιλάμε για αυτούς που έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν ακόμα και εφάπαξ τις οφειλές τους αλλά σήμερα έχουν εκατό δόσεις» αναφέρουν αρμόδιες πηγές.

 

3. Τη συνέπεια. Η ισχύουσα ρύθμιση δεν θέτει καμία προϋπόθεση ως προς την εκπλήρωση των τρεχουσών φορολογικών υποχρεώσεων. Μπορεί, για παράδειγμα, ένας φορολογούμενος να έχει ενταχθεί στη ρύθμιση των εκατό δόσεων για παλαιές του οφειλές και να αφήσει απλήρωτο το φόρο εισοδήματος που προέκυψε από την εκκαθάριση της δήλωσής του. Με τα σημερινά δεδομένα δεν χάνει τη ρύθμιση.

 

Μετά τις αλλαγές που προωθούνται, η πληρωμή των τρεχουσών οφειλών ή εναλλακτικά η ένταξή τους στην πάγια ρύθμιση των δώδεκα δόσεων θα αποτελεί προϋπόθεση για να μη χαθεί η χρυσή ρύθμιση των εκατό.

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι η σούπερ ρύθμιση των εκατό δόσεων, έφερε σημαντικές εισπράξεις στο ταμείο του δημοσίου. Περισσότερα από 800 εκατ. ευρώ έχουν ήδη εισπραχθεί από περίπου 900.000 οφειλέτες οι οποίοι αξιοποίησαν την ευκαιρία ρυθμίζοντας τα χρέη τους σε πολλές δόσεις ή καταβάλλοντας εφάπαξ το κεφάλαιο και σβήνοντας το σύνολο των προσαυξήσεων.

 

Στο βαθμό που οι οφειλέτες οι οποίοι έχουν ενταχθεί στη ρύθμιση δεν την απολέσουν τους επόμενους μήνες, οι εκτιμήσεις του υπουργείου Οικονομικών αφορούν σε ετήσιες εισπράξεις άνω των 1,2 δισ. ευρώ.

Πηγή